grafika z przezroczystymi zdjęciami czerwonych i niebieskich zestawów kości do RPG
grafika z przezroczystymi zdjęciami czerwonych i niebieskich zestawów kości do RPG

Towarzystwo Planszówkowe / Sesja RPG

19 listopada 2025 / 17:00

Zostaw codzienność za sobą! W Dedeku otwieramy portal do świata, gdzie smok może być sąsiadem, a zdrada czai się za kubkiem herbaty. Kości już się grzeją, mapy czekają, a Twoja postać tylko marzy, by wreszcie zaistnieć. Nie obiecujemy bezpieczeństwa, ale gwarantujemy przygodę, która zostanie z Tobą na długo. Wpadnij, jeśli masz odwagę - drużyna potrzebuje bohatera, a nowy świat czeka na kolejny rozdział.

Czym są sesje RPG? To gry fabularne, w których wcielasz się w wymyśloną postać i wspólnie z innymi tworzysz opowieść pełną przygód, decyzji i nieprzewidywalnych zwrotów akcji. To nie tylko rzucanie kostką, to podróż przez światy wyobraźni, gdzie Twoje wybory kształtują losy bohaterów i całych krain.

Prowadzący:

zdjęcie Adriana Skubiszewskiego z szablą w ręku w starodawnym stroju na drewnianej kładce

Fot. Błażej Pasternak Fotografia

Adrian Skubiszewski — od ponad piętnastu lat mistrz gry i pasjonat gier fabularnych. Zafascynowany zarówno klasyką i zapomnianymi już systemami Table Top RPG, jak i nowoczesnymi, współczesnymi mechanikami. Aktywny członek społeczności miłośników fantastyki, gier i literatury. Współtwórca licznych projektów fabularnych i growych, w tym Tamriel Rebuilt — największego fanowskiego moda rozwijającego uniwersum The Elder Scrolls. Były moderator kanałów Dzieje Khorinis oraz Kroniki Myrtany, a także aktor dubbingowy w wielu machinimach z okresu rozkwitu tej formy twórczości. Oficjalny gość Lubelskich Dni Fantastyki i Falkonu, koordynator programowy Festiwalu Gier i Popkultury 3k6 w sekcjach RPG oraz popularnonaukowej, a także koordynator SAGA – One-Shot RPG. Prywatnie miłośnik kultury lubelskiej i żydowskiej, pasjonat historii regionu, prawa oraz członek kolektywu 3k6.

Sesja 1. Z życia złodzieja

19 listopada, godzina 17.00-21.00

System: Warhammer 2ed

Wcielicie się w grupkę złodziejaszków o różnych talentach, z organizacji nazywanej „stowarzyszeniem“. Nie jesteście jednak pełnoprawnymi członkami wspomnianej organizacji, aby zasłużyć na ten zaszczyt zostaliście wysłani z zadaniem. Oczywiście chodzi o kradzież, cennego klejnotu z miasteczka na skraju Imperium. Nie powiedziano wam nic więcej, co gorsza w trakcie podróży wyrzucono was z dorożki bez większości ekwipunku. Będziecie musieli użyć swojego sprytu, wiedzy, gadaniny oraz złodziejskiego fachu aby zdobyć podstawowy sprzęt, a później dowiedzieć się o co chodzi z tym kamieniem i go zdobyć. Wszystkie chwyty dozwolone!

Tagi: Warhammer, imperium, średniowiecze, renesans, mafia, low fantasy, brak magii

Triggery: przemoc, przestępstwa, przestępczość zorganizowana, wymuszenia, krew, korupcja, broń biała, broń palna

Sesja 2. Zły Sen

28 listopada, godzina 17.00-21.00

System: Warhammer 2ed

W wiosce Stedum od kilku lat mieszkańcy zmagają się z poważnymi problemami ze snem. Każdej nocy nękają ich koszmary — niepokojące, mroczne, a jednocześnie niemożliwe do zapamiętania po przebudzeniu. Budzą się w przerażającej, przytłaczającej ciszy i wszechobecnej pustce. Jedynym miejscem, w którym odnajdują choć odrobinę ukojenia, jest niewielka kapliczka Morra położona tuż obok lokalnego cmentarza Stedum, leżące w Jałowej Krainie, nie wzbudza zainteresowania ani imperialnych możnych, ani kupców z Marienburga. Jednak sny — w tym te niepokojące — należą do domeny boga Morra. Jako przedstawiciele Świątyni Morra zostaniecie wezwani, by zbadać tajemnicze koszmary, stawić czoła narastającemu zagrożeniu, pomóc zapomnianej przez wszystkich wiosce i zmierzyć się z konfliktem o znacznie większej skali, niż ktokolwiek mógłby przypuszczać.

Tagi: Warhammer, imperium, średniowiecze, renesans, kupcy, wieś, sny

Triggery: koszmary, demony, nieumarli, magia, wierzenia ludowe, śmierć, kulty religijne, okultyzm, deprawacja senna, halucynacje, przemoc

Sesja 3. Czas zapłaty

29 listopada, godzina 17.00-21.00

System: Wampir maskarada revised

W Lublinie — nie bez powodu nazywanym niegdyś „Jerozolimą Królestwa Polskiego” — niedawno wydarzył się mrożący krew w żyłach incydent. Do miasta wkroczyła grupa wampirów należących do wrogiego sabbatu; ich bestialskie rytuały przemieniały niczego nieświadomych śmiertelników w przerażające stworzenia. Do dokonania tych zamian wykorzystywali podstępne, specjalnie spreparowane butelki z alkoholem, które rozprowadzali po zaułkach, slumsach i niekiedy zwykłych sklepach. Atmosfera strachu rozlała się po ulicach — ludzie znikali, a opowieści o potworach zamieszkujących pustostany zaczęły szeptać się od bramy zamkowej po najciemniejsze podwórka. To wszystko jest zagrożeniem dla maskarady! Jest jednak jasne, że sabbat nie działał sam. Mieli wsparcie wśród wpływowych osób — zdrajców ukrytych w strukturach camarilli, którzy dla własnych korzyści sprzymierzyli się z Mieczem Kaina. To zdrada, która wystawia na próbę lojalność i porządek w mieście. Księżna Lublina wezwała was do działania: waszym zadaniem jest podążanie po tropach, wytropienie agentów wroga i ujawnienie spisku, zanim miasto pogrąży się w chaosie i krwi. Czemu wy? Księżna nie ufa w tej sprawie nawet swojemu szeryfowi… Waszym celem jest więc nie tylko ściganie potworów, lecz także ujawnienie i osądzenie zdrajców, którzy podzielili losy współwinnych. Musicie zbierać dowody, przesłuchiwać świadków, infiltrując knajpy, magazyny i rezydencje, gdzie plotki przybierają kształt prawdy. Nie zabraknie niebezpieczeństw: nocnych zasadzki, zarażonych, a także politycznych intryg, które spróbują odwrócić wasze kroki. Działajcie w imieniu księżnej — sprawiedliwość ma być wymierzona stanowczo, lecz z rozwagą, macie być jej ukrytym sztyletem lecz gdy będzie to potrzebne, jawnym młotem sprawiedliwości. Miasto liczy na waszą odwagę; od was zależy, czy Lublin znów zasłoni się spokojem, czy też pogrąży w mroku.

Tagi: Świat mroku, wampir maskarada, urban fantasy, gothic punk, lublin, 20-lecie międzywojenne

Triggery: Wampiry, krew, przemoc, broń palna, okultyzm, demonologia, wiary abrahamowe, wiary pogańskie, okultyzm, nacjonalizm, nierówności społeczne, skrajne ubóstwo, alkohol

 

Dla osób od 16 roku życia

Wstęp wolny

Zapisy poprzez formularz. Można się zapisać na 1, 2 lub wszystkie sesje.

Kontakt: zajecia@ddkczubypoludniowe.pl, 882 433 041

Wydarzenie odbywa się w ramach Towarzystwa Planszówkowego.

 

DOSTĘPNOŚĆ

Informację o dostępności budynku przeczytasz NA STRONIE.

Jeśli potrzebujesz dodatkowych informacji lub chcesz skorzystać z asysty, skontaktuj się z koordynatorem ds. dostępności: dostepnosc@ddkweglin.pl

Projekt realizowany ze środków Miasta Lublin w ramach Programu Dzielnice Kultury, którego operatorem jest DDK „Węglin”.

Polecamy

Strona powstała w ramach przedsięwzięcia grantowego „Dom otwarty” realizowanego w projekcie „Kultura bez barier” współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Recent Posts

Top Categories

Top Tags