Dzielnicowy Dom Kultury „Czuby Południowe” to instytucja otwarta na różne potrzeby publiczności i gości. Stale rozbudowujemy dostępność programu, architektury i realizowanych usług.
Każda osoba może liczyć na wsparcie i asystę pracowników podczas pobytu w domu kultury.
Istnieje możliwość skorzystania z usług asystenta-przewodnika. Potrzebę asysty prosimy zgłaszać z komfortowym dla Państwa wyprzedzeniem, ale nie krótszym niż 3 dni robocze.
Wszystkie psy, w tym pies przewodnik i pies asystujący, są mile widziane w budynku DDKu. Pies asystujący i pies przewodnik może być obecny podczas wszystkich wydarzeń.
Na czworonogi w szatni czeka miska z wodą.
Podczas wydarzenia używamy intensywnie zmieniających się świateł.
Koordynator dostępności: Rafał Lis
mail: dostepnosc@ddkweglin.pl
telefon/SMS: 783 056 093
W Dedeku uważamy, że każdy pracownik i każda pracownica tworzą zespół do spraw dostępności.
Wszyscy mamy wpływ na ten aspekt pracy naszej instytucji. I wszyscy o to dbamy.
Decyzje, po konsultacjach z całym zespołem domu kultury, podejmujemy w gronie:
Opracowaliśmy też wewnętrzne standardy dostępności i plan na rzecz poprawy dostępności.
Oba dokumenty udostępniamy publiczności na żądanie.
W pliku poniże są przydatne informacje o domu kultury i budynku w tekście łatwym do czytania i rozumienia.
W pliku jest mapa z rozkładem sal.
Kliknij na link, plik otworzy się w nowej zakładce.
Dzielnicowym Dom Kultury „Czuby Południowe” - tekst łatwy (4 MB, PDF)
Dostępność wydarzeń i przestrzeni oznaczamy piktogramami.
Listę piktogramów i ich opisy znajdziesz w pliku PDF poniżej.
Kliknij na link, plik otworzy się w nowej zakładce.
Piktogramy w Dzielnicowym Domu Kultury „Czuby Południowe” (352 KB, PDF)
Znacznik Totupoint jest nad wejściem do domu kultury.
Przed znacznikiem są schody z poręczami.
Więcej informacji na stronie systemu TOTUPOINT, strona otworzy się w nowym oknie: http://tinyurl.com/ddkczuby
Dom kultury zajmuje lokal usługowy na parterze wieżowca przy ulicy Wyżynnej 16.
Wszystkie sale i przestrzeni są na jednej kondygnacji.
Przed wejściem do lokalu znajdują się schody oraz dwie pochylnie.
Jedna, po lewej stronie schodów, jest stroma i pozbawiona barierek.
Druga, znajdująca się po prawej stronie schodów, ma dużo łagodniejszy kąt nachylenia i posiada barierki na całej długości.
Lokal jest dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchu. Drzwi wejściowe mają szerokość ponad 90 cm.
Próg w drzwiach wejściowych ma mniej niż 3 cm.
Wejścia do poszczególnych pomieszczeń, są szerokie na minimum 80 cm, nie posiadają progów.
W salach znajdują się kanapy oraz krzesła (bez podłokietników).
W salach warsztatowych są stoły z blatami o wysokości 80 cm i nogach rozsuniętych do rogów blatu.
Przy DDK znajduje się parking dla samochodów osobowych z wydzielonym 1 miejscem parkingowym dla osób z niepełnosprawnościami.
Miejsce jest oznaczone kolorem niebieskim oraz znakiem drogowym. Z miejsca postojowego zapewniono wygodny dostęp do najbliższego ciągu pieszego prowadzącego do budynku.
Uwaga: przy domu kultury zwykle trudno znaleźć wolne miejsce parkingowe, a dostęp do niebieskiej koperty mogą utrudniać inne pojazdy.
W przypadku trudności z zajęciem miejsca parkingowego dla osób z niepełnosprawnościami - prosimy o kontakt z koordynatorem dostępności.
Toaleta dostępna architektonicznie jest w korytarzu za biurami pracownic DDK-u i Salą Projekcyjną.
Toaleta i korytarz są przestronne, ich wymiary nie utrudniają korzystania osobom wspierającym się technologiami asystującymi.
Przy muszli klozetowej oraz umywalce znajdują się pochwyty wspomagające.
Toaleta nie posiada oznaczeń kontrastowych.
W toalecie jest system alarmowy.
Oświetlenie w przestrzeniach komunikacyjnych może być zbyt słabe dla osób z niepełnosprawnościami wzroku.
System alarmowy ma formę dźwiękową oraz wizualną.
W pobliżu DDK „Czuby Południowe” znajdują się 2 przystanki autobusowe na końcu ulicy Filtratów.
Przystanki są na tak zwanej pętli. Po obu stronach pętli są przystanki dla tych samych linii, ale dla kursów w przeciwnych kierunkach.
Os. Widok 01 (ulica Filaretów)
Autobusy oraz trolejbusy o numerach: 11, 26, 37, 45, 160, N1
Os. Widok 02 (ulica Filaretów)
Autobusy oraz trolejbusy o numerach: 11, 26, 32, 37, 44, 45, 160, N1
Z tych przystanków należy kierować się w stronę wieżowca na ulicy Wyżynnej. Trasa do domu kultury to około 250 metrów.
Droga przebiega chodnikiem - wzdłuż ulicy Wyżynnej. W połowie trasy są dwie zmiany nachylenie terenu: obniżenie i podwyższenie gruntu.
Przy przejściach dla pieszych są obniżone krawężniki.
Osoby z niepełnosprawnościami z opiekunami/asystentami i osobami towarzyszącymi mogą korzystać z dostępnego, indywidualnego transportu na terenie Miasta Lublin.
Usługi wykonuje Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne.
Cennik i więcej informacji na stronie MPK Lublin, strona otworzy się w nowym oknie: Przewóz osób z niepełnosprawnościami.
Jeśli doświadczasz barier w korzystaniu z usług Dzielnicowego Domu Kultury „Węglin” lub Dzielnicowego Domu Kultury „Czuby Południowe”, możesz nas o tym poinformować. Możesz wysłać:
Dokumenty może złożyć osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy.
Dokumenty możesz:
Po otrzymaniu Wniosku o zapewnienie dostępności skontaktujemy się z Tobą i omówimy możliwości: sposoby i termin zapewnienia dostępności. Jeśli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności – poinformujemy o sposobach zapewnienia dostępu alternatywnego.
W przypadku braku zapewnienia dostępności masz prawo do złożenia skargi. Więcej na temat skarg na brak dostępności przeczytasz na stronie PFRON, strona otworzy się w nowym oknie: https://www.pfron.org.pl/aktualnosci/szczegoly-aktualnosci/news/jak-korzystac-z-prawa-do-dostepnosci/.
Pobieranie plików rozpocznie się po kliknięciu na link:
Ustawa z dnia 4 kwietnia 2019 roku o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Ustawa z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.