PODSTAWOWE INFORMACJE
Dzielnicowy Dom Kultury „Czuby Południowe” to instytucja otwarta na różne potrzeby publiczności i gości. Stale rozbudowujemy dostępność programu, architektury i realizowanych usług.
Podczas pobytu w instytucji każda osoba może liczyć na wsparcie i asystę pracowników instytucji.
Istnieje możliwość skorzystania z usług asystenta-przewodnika. Potrzebę asysty prosimy zgłaszać z komfortowym dla Państwa wyprzedzeniem, ale nie krótszym niż 3 dni robocze.
Wszystkie psy, w tym pies przewodnik i pies asystujący, są mile widziane w budynku DDKu. Pies asystujący i pies przewodnik może być obecny podczas wszystkich wydarzeń.
Na czworonogi w szatni czeka miska z wodą.
OPROWADZANIE PO DOMU KULTURY
z audiodeskrypcją, PJM i napisami
Piktogramy o dostępności
Wydarzenia i miejsca dostępne w domu kultury oznaczamy piktogramami.
Listę piktogramów i ich opisy znajdziesz w pliku PDF poniżej.
Piktogramy w Dzielnicowym Domu Kultury (352 KB, PDF).
Znaczniki TOTUPOINT
Nad wejściem do DDK-u znajduje się znacznik TOTUPOINT.
Więcej informacji na stronie systemu TOTUPOINT: http://tinyurl.com/ddkczuby
ARCHITEKTURA
Przy DDK znajduje się parking dla samochodów osobowych z wydzielonym oraz oznaczonym miejscem parkingowym dla osób z niepełnosprawnościami. Miejsce jest oznaczone kolorem niebieskim oraz pionowo i poziomo. Z miejsca postojowego zapewniono wygodny dostęp do najbliższego ciągu pieszego prowadzącego do budynku.
Przed wejściem do lokalu znajdują się schody oraz dwie pochylnie. Jedna, po lewej stronie schodów, jest stroma i pozbawiona barierek. Druga, znajdująca się po prawej stronie schodów, ma dużo łagodniejszy kąt nachylenia i posiada barierki na całej długości.
Lokal jest dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchu. Drzwi wejściowe mają szerokość ponad 90 cm. Próg w drzwiach wejściowych ma około 3 cm.
Wszystkie sale oraz toalety znajdują się na jednym poziomie lokalu. Wejścia do poszczególnych pomieszczeń, są szerokie na minimum 80 cm, nie posiadają progów. W salach znajdują się kanapy oraz krzesła (bez podłokietników). W salach warsztatowych są stoły z blatami o wysokości 80 cm i nogach rozsuniętych do rogów blatu.
Toalety
W DDK znajduje się również toaleta dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Przy muszli klozetowej oraz umywalce znajdują się pochwyty wspomagające. Toaleta i przedsionek są również wystarczająco przestronne dla potrzeb manewrowania. Wysokość umywalki oraz sposób zawieszenia lustra umożliwiają skorzystanie przez osoby z niepełnosprawnościami ruchu. Toaleta nie posiada oznaczeń kontrastowych, ani alarmu przywołującego.
Oświetlenie i systemy alarmowe
Oświetlenie w przestrzeniach komunikacyjnych może być zbyt słabe dla osób z niepełnosprawnościami wzroku. System alarmowy ma formę dźwiękową oraz wizualną.
DOJAZD I KOMUNIKACJA MIEJSKA
W pobliżu DDK „Czuby Południowe” Znajdują się 2 przystanki autobusowe:
Os. Widok 01 (ulica Filaretów)
Autobusy oraz trolejbusy o numerach: 26, 37, 45, 0N1, 160
Os. Widok 02 (ulica Filaretów)
Autobusy oraz trolejbusy o numerach: 11, 26, 32, 37, 44, 45, 0N1, 160
Z tych przystanków należy kierować się w stronę wieżowca na ulicy Wyżynnej.
Droga z przystanków pozbawiona jest trudnych barier, przebiega chodnikiem, na przejściach dla pieszych są obniżone krawężniki. Należy jedynie zwrócić uwagę na jedno obniżenie oraz wywyższenie terenu po drodze do DDK. Ma ono umiarkowaną wysokość i z reguły nie stanowi przeszkody dla osób z niepełnosprawnościami.
Transport wspierany
Osoby z niepełnosprawnościami z opiekunami/asystentami i osobami towarzyszącymi mogą korzystać z dostępnego, indywidualnego transportu na terenie Miasta Lublin. Usługi wykonuje Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne.
Cennik i więcej informacji na stronie MPK Lublin: Przewóz osób z niepełnosprawnościami.
INFORMACJA O BRAKU DOSTĘPNOŚCI I WZORY WNIOSKÓW
Jeśli doświadczasz barier w korzystaniu z usług Dzielnicowego Domu Kultury „Węglin”, możesz nas o tym poinformować. Możesz wysłać:
1. Informacje o braku dostępności, a następnie:
2. Wniosek o zapewnienie dostępności.
Oba dokumenty może złożyć osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy.
Dokumenty możesz:
A. Złożyć w biurach Dzielnicowego Domu Kultury „Węglin”, ulica Judyma 2a lub w biurze Dzielnicowego Domu Kultury „Czuby Południowe”, ulica Wyżynna 16.
B. Przesłać pocztą na adres: Dzielnicowy Dom Kultury „Węglin”, ulica Judyma 2a, 20-716 Lublin.
C. Przesłać pocztą elektroniczną na adres: dostepnosc@ddkweglin.pl
Po otrzymaniu Wniosku o zapewnienie dostępności skontaktujemy się z Tobą i omówimy możliwości: sposoby i termin zapewnienia dostępności. Jeśli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności – poinformujemy o sposobach zapewnienia dostępu alternatywnego.
Złożenie skargi na brak dostępności
W przypadku braku zapewnienia dostępności masz prawo do złożenia skargi. Więcej na temat skarg na brak dostępności przeczytasz na stronie PFRON: https://www.pfron.org.pl/aktualnosci/szczegoly-aktualnosci/news/jak-korzystac-z-prawa-do-dostepnosci/
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 4 kwietnia 2019 roku o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Ustawa z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Wzory dokumentów
1. Wzór informacji o braku dostępności (760 KB, DOC).
3. Wzór wniosku z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej (762 KB, DOC)